Annars då?

Nu har det varit så mycket mål och nytt år att ni snart undrar om detta är tiden på året jag lever för och endast nu. Nej, så är inte fallet!

Igår var det återigen dags för jobb. En bra dag med lite lagom mycket barn. Dock lärde jag mig en läxa. När man ska ha matsamling och vill få gruppen att landa lite efter utelek bör man inte hugga tag i boken Håkan-Bråkan och bebismysteriet. Jag hade själv aldrig läst just den boken men visste att Håkan-Bråkan var poppis bland barnen för vi har läst andra böcker i samma serie. Det jag INTE visste var att det stora mysteriet var hur barn blir till!

Att mitt i boken säga "Nä, ska vi bryta här och äta mat, klockan blev visst mycket?" Fungerar inte kan jag säga. Jösses. Det här var ju det mest spännande de läst på mycket, mycket länge! Så jag fick stålsätta mig och läsa om hur pappans snopp stoppas i mammans snippa medan barnen är helt fängslade av bilden på ett naket par. Undrar ni vad diskussionen handlade om under maten? När vi läste efter maten? När vi lekte efter maten? Vi har tittat på bilderna igen, vi har pratat om mammans ägg och pappans små grodyngelsliknande frön. Ja, jösses vilken dag det blev! Men, men. Nån dag kommer de ju att fråga. I vilket fall. Så nu har vi avklarat den biten! För den här gången.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Hahaha! Jag skulle verkligen velat ha varit där och sett dig läsa för de storögda fascinerade barnen =) Men du kan nu ha gott samvete, dom har fått sin första sex- och samlevnadslektion :D

2011-01-04 @ 08:59:51
URL: http://trolleboll.wordpress.com
Postat av: Sofia

Gudars ja, vilken dag! haha... hoppas att föräldrarna hemma var redo för följdfrågorna! :P

2011-01-04 @ 23:36:38
URL: http://sofran.blogg.se/
Postat av: Alex

Haha, vilket härligt jobb du har :)

Jag samåker gärna med dig till Heda i höst om det funkar då! Fast jag är långt efter dig i nivå ;)

2011-01-05 @ 12:40:16
URL: http://anotherillusion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0