Hu sjukt är det inte egentligen?

Har ägnat kvällen åt förlossningsteve. Fråga mig inte varför. Ena stunden vill jag kräkas, i nästa blir jag yr och svimfärdig. Det är ju helt galet att något så stort som ett barn, ska igenom nåt så litet som en snippa. Hallå liksom? Vem kom på den idén? Ja! Vi gör kvinnan 20% svagare fysiskt än mannen.. Vi ger henne mens.. Tuttar som är ivägen.. Men hallå, nåt mer borde vi komma på? Jag vet! Vi låter henne klämma ut barn också!! Hoppas hon spricker!

fast på slutet när allt slutat lyckligt ch barnen är ute och lustgasen gör att mamman inte känner smärtan. Då ser det ju lite fint ut, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Lustgasen gör INTE så man inte känner smärtan!! Dock så när de e över så e man inte mer än öm. då försvinner allt på en sekund! Nice..

2011-02-09 @ 22:46:52
Postat av: Sofia

Nej, lustgasen gör en nog mer lite lullig så man accepterar smärtan lite mer kanske.. men tar bort den gör nog inget.. inte helt iaf. :)

2011-02-09 @ 22:50:03
URL: http://sofran.blogg.se/
Postat av: Ida

Den lustgasen jag menade var den de på teve fick EFTER förlossningen för att eftervärkarna inte skulle göra så ont.. Den verkade funka fint på tjejerna på teve i alla fall =) Men då är man väl dessutom hög på lyckorus om allt gått bra.. =)

2011-02-10 @ 07:21:01
URL: http://miraku.blogg.se/
Postat av: Anonym

i schweiz erbjuder de inte ens lustgas...fast gör eftervärkarna ont egentligen?? Minns nog inte så mycket av det där...var mer chockad över att jag överlevt ;)

2011-02-10 @ 11:30:12
Postat av: Anna C

Klart det gör ont, men det är ju helt klart värt det! :) Man får ju något underbart för det..



Ah, jag gillade lustgasen, önskade mig en tub i julklapp men fick aldrig nån.. ;)

2011-02-10 @ 14:33:58
Postat av: Malin

Fy, jag klarar verkligen inte av att se sådana program och har länge funderat på vem som verkligen vill se sånt på TV =)

Fattar inte att jag snart ska gå igenom det IGEN, lärde jag mig verkligen inget förra gången..?

2011-02-11 @ 09:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0