En hundhelg

Igår var det agilitytävling i Valla ridhus här i Linköping. På grund av ett viktigt årsmöte med hundklubben på kvällen hade jag bara anmält tll agilityklassen. Då jag inte hunnit träna alls sen tävlingen i Karlstad bestämde jag mig för att det inte var ett nollat lopp som var det viktigaste utan att vi tänjde lite på farten.

Loppet kändes ganska fint. Vi fick 10 fel. Kontaktfält och en rejäl snurr vid slalom. Snurren gjorde ju att tiden rusade iväg så det gick inte att se på tiden hur snabbt vi sprang men det kändes bra. Han hade bra driv framåt och jag tyckte känslan var bra. Nu ska vi nöta kontaktfält och frotsätta arbetet med driv och fart på banan och utanför! Nästa tävling är i april så vi har tid på oss att komma i form!

Årsmötet gick bra och vi lyckades klubba igenom ett beslut om belysning på agilityplan!! Än är det många detaljer kvar, men första stenen är i rullning!

Agilitygänget visade som vanligt vilket tätt sammansvetsat gäng vi är. Personalen i lokalen där mötet och maten höll till fick be oss att gå när de skulle stänga för kvällen. Vi hade så roligt och pratade och skrattade att vi glömde tiden. Fyra av oss fortsatte sedan till en drinkbar för en något sur Cosmopolitan men med ännu mer skratt och prat.

Idag hade vi första mötet med trivselsektorn på klubben och det kändes bra. Vi ska nog få till ett bra år! Mycket finns att göra för att slipa stämningen på klubben, det var vi alla överens om.

Efter all denna aktivitet stendog bilen på väg hem. Bogsering till Malmslätt och promenad hem gjorde att jag också dog lite grann. Stensomnade i soffan och sov ett par timmar. Agilityträningen på kvällen ställdes in. Nästa tävling är som sagt i april. Det finns tid för en kväll utan träning!

Det kan vara så att mitt kryptiska framtidsinlägg igår var valprelaterat.. Men än är det som sagt långt kvar. Jag återkommer om info.

Kommentarer
Postat av: Anna C

ah, trevligt med puppy plans! :)

2011-02-08 @ 11:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0