Jag antar att svaret måste bli ja?

Frågan lyder: Är vi hundägare lite dumma på riktigt?

- Vi lägger flera tusen kronor för att köpa hunden/hundarna

- Vi betalar massor för mat, försäkring, veterinärvård, koppel, halsband, skålar, kurser, tävlingar etc.

- Vi lägger ner en stor del av vår lediga tid på promenader, träning och tävling.

- All ovanstående aktivitet sker oavsett väder.

- Sovmornar är för veklingar anser vi och ställer klockan på mitt i natten när det är dags att åka och tävla på de två enda lediga dagarna vi har under veckan.

Det här är såklart inte nog. Idag åkte vi ut till brukshundklubben för vårstädning. Kratta, elda grenar och bära löv i mängder under timmar som mot slutet kändes ganska långa. Det blev fint, men jösses vad trötta vi var! Att försöka sig på att leka när det var över var ju bara att glömma. Det får vi spara till en annan gång. Vi hade ju i alla fall tur med vädret. =)

Efter städningen åkte jag och Malin till HU för att träna lite. Hundarna hade ju mest fått ligga och titta på lövkrattandet så de ville ju göra nåt de också.

Varmt och lite slirigt var det men en rätt ok träning blev det ändå.

- Kontaktfält

- Springa framåt mot skål

- Threadles

- Slalomingångar och självständigt slalom

- Skick ut mot hinder

Ja, det kändes bra! Kezo var ganska varm och underlaget lockade inte till att springa jättefort men han var lyhörd och jag kände att jag handlade på ett sätt som gjorde att han alltid visste vad som gällde. Blev det fel korrigerade jag en liten detalj och vips så gick det som det skulle!

Nästa helg ska vi på hoppteknikkurs med Eva-Marie Wergård. Det ska bli jättekul och lärorikt. Lite mer utmaning behöver vi nu för att finslipa detaljerna. Lite snabbare, lite bättre. Det är målet med året.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi hästägare är rätt dumma vi med. Idag när fem boxar var klara efter att vi hjälpts åt, mannen och jag, så sa vi: -

- Så underbart när boxarna är rena och stallgolvet sopat!

- Ja det är belöningen!



Vrickade eller?

2011-04-10 @ 18:23:46
Postat av: sofia

Hehe, ja, det måste stämma att vi (tävlingsinriktade) hundägare måste vara lite dumma ;) När man är uppe tidigt på helgerna på väg till en tävling är det typ bara hästtransporter man ser...



Vad kul att ni ska på hoppteknikkurs för EM i helgen! Tyvärr ska jag inte vara med själv, jag ska tävla 4 vovvar i Nybro då... Sedan gick jag en hoppteknikskurs för EM för inte alltför länge sedan, så jag valde helt enkelt tävling den helgen istället... Men hoppas ni får det kul och lär er massor!

2011-04-10 @ 21:54:51
URL: http://vovvarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0