Barnbokstips

Jag jobbar som förskollärare. Alltså läser jag dagligen barnböcker för en mängd olika barn. Alltså tänkte jag det vore på tiden att jag berättar vilka böcker som uppskattas av barnen, och mig. Jag börjar med en bok jag faktiskt inte alls sett förrän jag började jobba. Men som lätt kan bli en klassiker!

Bajskorv av Stephanie Blake

En enkel bok om en liten kanin som bara kan säga en sak. Gissa vad?

När man läser denna bok för barnen får man dem verkligen med sig. I kör säger vi BAJSKORV där det ska sägas så det hörs lång väg. Om och om igen vill barnen lyssna till denna bok som är sådär lagom lång och har sådär lagom mycket text för att passa de mindre barnen. Passar de flesta barn i förskoleålder men kan barnet prata underlättar det för att få det är samspelet. I den härliga kiss- och bajsåldern vid 3-4 år passar den ju extra fint!



Kommentarer
Postat av: Freddie

Finns det en tanke bakom den här boken? Det känns annars som en bok som skulle fungera hos högstadiets grabbar.

2010-10-08 @ 10:47:56
URL: http://fredwurst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0