Vikarien Ida

Igår fick jag rycka in och vikariera i klass 4A i Tranås. Min gamla VFU-klass som jag även vikarierat en del hos förut. Det var kul att komma dit igen och känns skönt att hålla det hela i trim inför framtiden. Snart förväntas jag ju vara färdig och ja, då ska jag ju greja det där på alldeles egen hand.

Det är läskigt att tänka på en framtid som färdig lärare. Men spännande. Ju mer jag är ute själv desto roligare tycker jag det är. Även om vi ibland är oeniga om hur dagen ska framskridas, jag och eleverna, så brukar vi oftast efter ett tag hamna på en nivå som vi tycker är ganska bra. Någon form av rytm och fason blir det. Det ska nog gå bra det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0