Jag gillar mina hundar 599 : - / månad

Mina hundar äter ca en säck hundmat i månaden tillsammans. En säck hundmat kostar 599 riksdaler. Det svider i en fattig students lilla portmonnä vill jag lova. Undra vem som äter lyxigast, hundarna eller jag? Jag äter nog dyrare, men knappast näringsrikare.


såna här flashiga grejer finns inte på de matförpackningar jag har i mitt skafferi?


Men, dessvärre, är det faktiskt så att smakar det så kostar det. Försöker jag mig på en billigare variant kommer det ut lika snabbt där bak som det kommer in. I ännu större, mer illaluktande, format dessutom! Pälsarna tappar sin lyster och musklerna sin spänst. Så ja, det är väl lika bra att acceptera. Skaffar man hund får man vara beredd att punga ut..

 


endast det bästa är gott nog åt mina odjur..

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Karin

klaga inte :P

är en arbetslös som betalar 899:- för hundmat som räcker ca 1½ månad...

2010-02-02 @ 12:45:50
URL: http://kavitha.blogg.se/
Postat av: Anna

prova med en mindre ras nästa gång.. mina två äter samanlagt 4 dl royal av canins foder/ dag. Köpte en 15 kg säck i början av december och den räcker nog denna månaden ut oxå. :)

2010-02-02 @ 20:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0