Fisksoppa

Idag när jag kom hem från seminarie i Norrköping gjorde jag fisksoppa som blev riktigt god! Jag äter ju inte kött, men än så länge äter jag fisk. En sak i taget och det underlättade väldigt mycket när jag för knappt ett år sen bestämde mig från att avstå kött. Med fisk som alternativ saknar jag inte köttet alls.

Så här gjorde jag soppan:

- ½ paket Hokifilé (ett bättre alternativ till torsk)
- 1 paket passerade tomater
- 1 dl lättcraime fraische
- 1/4 purjolök
- 1 buljongtärning
- Salt och citronpeppar efter smak

hacka filén och purjolöken och stek i olja. Salta ch peppra efter smak.
Tillsätt passerade tomaterna, craime fraischen och buljongtärningen och puttra en stund. Smaka av och krydda mer om det behövs.

Voila! Färdigt! Nyttigt, gott och snabbt att göra!

Vill du inte äta fisk utan göra det vegetariskt går det att byta ut fisken mot mer grönsaker efter smak!

Tasteline har en annan variant här om man vill testa andra variant

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Den lät god! Kanske ska testa med lite mer grönsaker och minus fisken :P

2010-02-05 @ 18:15:12
URL: http://trolleboll.wordpress.com
Postat av: Sofi

...dary!

2010-02-05 @ 19:46:52
URL: http://aventyrpag.blogg.se/
Postat av: NINNIE

sv; Näe det gör ju inte de!! :(:( Fruktansvärt!



Planer för dagen?!



mummig soppa :)

2010-02-06 @ 11:31:59
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: Anna

Både ser och låter gott! :)

2010-02-07 @ 17:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0