Jag säger typ förlåt

Det är flera saker som jag sagt att jag ska göra, men som jag inte gjort det senaste.

- Jag har tänkt åka hemhem flera gånger. Det finns vänner, bäbisar och valpar och mammor, pappor och systrar som borde besökas.

- Jag borde åkt till vänner utanför landet. I andra länder. Som en udde typ.

- Jag skulle på bokcirkelträff idag.

- Jag har vänner här i Linköping som inte fått sin beskärda del.

Det finns säkert ännu mer. Som hunden och sånt.


Idag när jag satt på bussen på väg hem från jobbet kände jag att orken bara rann av mig. Helt. Bara tanken på att göra något överhuvudtaget fick mig att bli gråtfärdig. Jag är för trött.

Jag ska ändra mina jobbförhållanden om en dryg vecka. Då kommer jag få en fast placering vilket jag hoppas gör att det känns mer stabilt på jobbet. Jag ska planera bättre och prioritera. Jag kan inte sitta med jobb jämt.

En mörk årstid gör det tuffare att vakna tidigt för det är mörkt mörkt mörkt. Mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem. Men snart vänder det mot ljusare tider igen!

Jag SKA orka ha ett liv, det ska jag. Men jag vill ändå att ni ska veta att jag för tillfället inte har orken. Jag måste prioritera mig själv ett tag nu. Träffa vänner när jag känner mig pigg nog, för vännerna gör mig glad! Men jag kan inte boka upp mig på för mycket saker. Jag måste kunna säga nej när kroppen säger stopp.

Jag älskar er massor, det ska ni veta!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman då, ta hand om dig själv, vi förstår. Skickar många stora cyberkramar!

2010-12-08 @ 21:13:56
URL: http://lindafrodin.blogg.se/
Postat av: Sofi

Flickan från udden kommer hem snart...då blir det kramkalas för hon älskar dig i massor också...Det skall Ida veta :)

2010-12-09 @ 01:01:25
URL: http://aventyrpag.blogg.se/
Postat av: Sofia

Förstår precis vad du går genom! Har vart där med. Det är bra att du säger nej! Det behöver man ibland. Bara tänka på sig själv. Ta hand om dig!!

Kram!!



Tack för lyckönskningarna!

2010-12-09 @ 07:02:33
URL: http://sofran.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Men kära nån, nu får ta hand om dig själv och inte tänka på andra! Kramar!!

2010-12-09 @ 10:34:22
Postat av: Anja

Älskade vän! Gör nu saker som du vill, mår bra av och orkar! Tänk bara på dig själv! Kraam

2010-12-09 @ 16:01:02
Postat av: Anna

Du kommer i första hand, alla andra sen.. kram på dig

2010-12-09 @ 23:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0