Agility på film

Idag åkte vi till ridhuset för att träna på hel bana. En agilityklass 1 som innehöll lite svårigheter som jag och Kezo verkligen behövde jobba på!

Bakombyte vid slalom fick vi lite problem med till en början men när han väl förstod vad jag ville gick det riktigt fint!

Tunnelingångar som inte var helt självklara gick kanon hela passet.

Blindbyten gick bra de också!

Kontaktfälten fick jag påminna om första varvet, sen gick de bra. Dumt att behöva påminna men nöta, nöta, nöta.

Bakombyte inför balans och gunga finns inte på film men tränades på. De gick bra!

Raksträcka gick kalas!

Allt gick inte klockrent från början idag. Jag valde att inte göra de enklaste lösningarna utan utmanade med svårigheter jag visste vi har. Till slut landade vi på en bra mellanväg där jag gjorde de byten som passade oss bra, utan att för den sakens skull göra byten som inte passade banan. Filmen visar valda delar av det som gick bra. Det är ju det roligaste liksom!

 

Det roligaste med hela passet var att Kezo sprang hela tiden och inte var slutkörd när vi var färdiga. Han var så framåt att han lekte en stund med lilla Ymer medan vi plockade in hindrena. Det börjar kanske bli lite krut i collien!


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Såg jättefint ut! Härligt att Kezo börjar komma i fin form nu lagom innan säsongen :D

2011-03-30 @ 10:18:55
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0