Mål med 2011

I år var den här listan grymt svår att göra. Förra året hade stora tydliga mål. I år är det mer finlir. Hur vet man att man uppfyller ett mål om det är mer diffust? Men jag väljer ändå dessa mål. För tillsammans kommer det betyda att jag mår bra och är glad. Så mår jag bra och är glad, då har jag ju säkert uppfyllt dom. Och har jag inte det, så skit samma. Jag är ju glad!

Mina och Kezos mål är huvudmålen. Det är såna saker som gör att vi mår bra. Tillsammans. Sen har jag agilitymål för att jag ska ha något att bygga vår träning kring. Men det är en väldigt liten del av helheten vi valt att kalla livet. Men agilityn är en del av detta liv. Och agilityn behöver struktureras upp. Därför fick den hamna här. Bland målen för 2011.

Ida

- Jag ska börja gå fler och längre promenader igen. Försöka släpa med mig nära och kära ut för att göra det roligare.

- Jag ska lära mig att bara säga ja till det jag verkligen vill och orkar göra. Just för att faktiskt orka med det jag vill.

- Jag ska bara ta hem jobb i nödfall.

- Jag ska inte gnälla över utebliven flickvänstid i hårda tentatider.

- Jag ska spontangöra mer saker med nära och kära. Sånt som inte kräver planering och som inte är jobbigt. Bjuda hem på mat. Ta en fika på stan. Ta en promenad i skogen. Etc.

- Jag ska dricka mer te!

Kezo

- Kezo ska följa med på promenaderna jag ska börja ta oftare.

- Vi ska inte tävla för ofta. Det skulle bara leda till stress. Stress leder till att jag hatar att tävla och ångest inför tävlingsdagen. I år ska det vara roligt att tävla och jag vill se fram emot tävlingsdagen. Så inte för ofta. Men jag ska bestämma i god tid vilka tävlingar vi ska åka på och satsa på dom.

- Jag ska bli bättre på pälsvård.

Agility

- Vi ska träna agilityn mer planerat. Det behöver inte vara oftare men mer planerat.

- Självständigare slalom.

- Lära Kezo leta tunnelingångar för att tunnlar är kalasroliga!

- Fortsätta träna Jaakkosväng.

- Jobba mot klass 3. Det behöver inte komma i år, men vi ska börja plocka pinnar i klass 2.


Kommentarer
Postat av: linnea e

Heja heja heja!

2011-01-03 @ 19:38:23
Postat av: Anonym

Heja heja heja!

2011-01-03 @ 19:39:31
Postat av: Julia

Låter som bra mål tycker jag! Och några mål kan vi ju genomföra tillsammans, typ gå mer promenader ihop =)

2011-01-03 @ 19:46:24
URL: http://finnsinganamnkvar.wordpress.com/
Postat av: Sofi

Hmm du skall ta dig till en udde med, det tycker jag är ett bra mål!

2011-01-04 @ 10:17:08
URL: http://aventyrpag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0