Kan du ärligt säga att du gjorde det för skolan?

Jag kan snart döpa om min blogg till bitterbloggen tror jag. Det ska bli ändring på det, men först måste jag bara skriva en sak till.

Jag skulle vilja att ni som röstade blått i förra årets val och säger att ni gjorde det för skolpolitiken kom och var med mig på jobbet en vecka. En dag skulle säkert räcka förvisso. Ni ska vara med mig när barnen springer på varandra för att det är trångt, ni ska vara med mig när de börjar bråka i jakt på uppmärksamhet som inte alltid räcker åt alla, ni ska vara med mig när min kollega har rast eller jag står i köket och diskar medan den andre är ensam med 14 barn och ni ska se mig i ögonen och hävda att ni fortfarande anser att de blåa för en vettig skolpolitik. Att betyg i ordning och uppförande är en lösning som gör att vi inte behöver mindre barngrupper. När barnen börjar få betyg är det försent. Eller borde vi börja ge betyg i förskolan? Skulle det lösa problemen även där? Skulle inte tro det.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag röstade grönt, men jag är också väldigt irriterad på våra kära politiker och på alla som röstade blått. Kanske framför allt i vargfrågan dock... Förstår din frustration!

2011-01-21 @ 09:56:22
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Anja

Väl talat!! Håller helt med dig!

2011-01-21 @ 11:51:13
Postat av: Sofia

Håller med dig! Helt åt skogen är det..

2011-01-21 @ 12:36:45
URL: http://sofran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0