Agilityträningen är igång igen!

Ja, igår åkte jag och Kezo ut till ridhuset igen för att träna agility. Det var kul och jag kände mig verkligen sugen på träning vilket känns bra!

Tre övningar körde vi:

Kontaktfält: Efter en påminelse om att det inte hjälper att rusa av utan att först stanna tyckte jag det gick bra. De där bakslagen efter vila blir mindre och mindre när det kommer til kontaktfält!

Bakombyten: Här var det egentligen inte några problem. Mycket hopphinder med olika varianter av bakombyten och jag tyckte det gick bra! Jämför man våra bakombyten idag mot för några år sedan så är det verkligen som natt och dag. Ett par jaakkosvängar lyckades vi också få till..

Tunnelsug och slalom: Gick väldigt bra att skicka fram mot tunnel igår och överlag i alla övningarna tränade jag på att inte visa för tydligt utan att han själv skulle söka tunneln när jag sa kommandot. Det kändes bra. Slalom körde jag en 4+8-pinnarsvariant och att även där ta bort så mycket hjälp som möjligt och låta honom jobba själv. I vänsterslalom klarar han ett 8-pinnars själv nu med mig en bit bakom. Dock går det inte så fort, men man kan ju inte få allt på en gång. Vi gör ju framsteg!

För att vara första träningen på några veckor kändes det fint. Farten kan ju alltid slipas och svängarna tajtas till ännu mer men överlag hade jag en bra känsla.

Kommentarer
Postat av: Sanna K

Vilken snygg blogg!

Ville bara säga att jag har en katt som heter Keso :P Precis som din fina collie!

Kramar /Sanna K

2011-01-10 @ 20:57:37
URL: http://www.my-third-life.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0