Agilityfilmer

Idag var det agilityträning i ridhuset igen. Idag filmade Hedvig några av våra vändor då jag vill se hur farten ser ut. Idag kändes det verkligen inte som att vi hade nån bra fart alls men när man tittar på filmerna ser det inte riktigt så illa ut som det kändes. Vilket borde betyda att det faktiskt är helt ok när det känns bra!

Första kombinationen var den här.

 

Den andra kombination var lite mer svängig och vi hade svårt att få till svängen inför långhoppet då jag fick vänta in honom lite där vilket gjorde att han flera gånger vek av och inte tog långhoppet som han skulle. Även efter tunnel nummer två blev det ibland fel av samma anledning. Så film ett visar när det faktiskt funkade som jag tänkt. Film två visar när jag löste det på ett annat sätt för att räta upp honom mer.

 

 

 

 

 

Farten är inte katastrof. Men det finns helt klart mer att plocka om vi tränar mer fysik. Han måste trycka på mer och jaga ikapp snabbare när jag springer ifrån. Men vi har tränat katastrofalt dåligt i vinter. Jag är så ruggigt trött på det kalla så jag hittar inte motivationen. Nu måste det bli ändring på det!


Kommentarer
Postat av: Hedvig

DEt ser riktigt bra ut ju :) Med lite spurtträning och konditionsträning för Kezo så blir det kalas till säsongen :D

2011-02-27 @ 21:54:17
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0