Lagen om all djävlighet

Idag tänkte jag kolla upp möjligheterna att söka hälsobidrag på jobbet. Jag rider, håller på med agility och skulle behöva ett par nya joggingskor. Något ska väl man kunna söka pengar för av jobbet?? Kikade in på skatteverkets hemsida och möts av detta:

- Ridning: För dyr sport att utöva. Den är skattepliktig.

- Agility: Anses inte ge föraren någon vidare kondition eller muskelmassa. Inga pengar att hämta.

- Träningsskor. Skattepliktiga.

Det var väl det djävligaste. Här håller man igång med det ena och andra. Men har helt uppenbart valt fel saker. Hur fan kan det inte generera pengar för att ridning är för dyrt?? De har ju ändå ett maxbelopp liksom. Max 1200 kr per år. Då spelar väl inte det någon roll för dom att jag betalar det tredubbla på ett år?

Kommentarer
Postat av: Freddie

Menar du på fullaste allvar att orsaken till att man inte friskvårdsbidraget för ridning, är att det är dyrt?



Agilityn kan jag förstå och joggingskor kan man nyttja till annat än att träna!!

2010-10-06 @ 10:41:11
URL: http://fredwurst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0