Idag åker jag!

Snart rullar 3:ans buss förbi huset. Snabbt som vinden hoppar jag och Jonna (Kezo ska vara hos underbara Maria) på den med vår jätteväska full med nödvändiga saker och åker ner till resecentrum. Hämtar där ut våra biljetter och skuttar smidiga, fortfarande med jätteväskan, som gaseller upp på x2000 mot Nässjö.

I Nässjö blir vi sittande en stund i väntan på tåg nr 2. Det fabulösa regionaltåget som färdar oss hela vägen rätt in i den pittoreska lilla staden Falköping där min syster väntar med bullar och saft som hon lagat alldeles själv. Troligt. Eller ja, klart hon är där och det ska bli grymt!

 

tjejen jag kallar syster



Ikväll eller imorgon susar vi sedan vidare på de små söta vägarna rätt ut i skogen. Ni som känner mig vet att i skogen bor min mamma. Hon är rätt grym bara hon, men förutom att lämna av Jonna där ska vi också hälsa på vår lillebror som igår intog landet igen efter ett år i USA där han studerat sig vis och klok. Awesome!

 

stället jag kallar skog

 

 

killen jag kallar bror



Men vad tusan, tänker ni nu. Grebbestad eller vad? Jaja, låt mig prata klart! Imorgon slänger vi in jätteväskan i Gunbritts bil som vi fått låna och dundrar vidare mot hela tjocka släkten i Grebbestad! Själva målet med resan. Den årliga träffen där Barreforsklanen (Ja, en gång om året blir jag Barreforsare igen) tävlar om vem som hörs mest och syns mest.

Jaja, men vad tusan! Grebbestad fick ni ju bilder på igår. Typ.

På söndag återvänder jag. Ska bli skönt att komma iväg en helg!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha det supernajs så ses vi back in Linkan nästa vecka! Kram

2010-05-12 @ 13:06:08
Postat av: Anja

Det där med att skriva sitt namn i namnrutan när man skickar iväg ett inlägg kan va trixigare än vad man kanske först tror. Det kan ju omöjligt bero på glömska eller okunnighet(hur skulle det kunna göra det liksom?) jag skyller istället det hela på min något bristande bloggvana. :)

2010-05-12 @ 13:18:21
Postat av: Annie

Låter ju som en kalashelg! Ha det underbart! :)

2010-05-12 @ 13:43:39
URL: http://klanto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0