Agilitytävling i Örebro

Imorgon åker jag och Hedvig till Örebro och tävlar agility! Anledningen att jag skriver det i den här bloggen och inte hundarnas är för att ni ska veta varför jag inte svänger mina lurviga på SunTrip imorgon! Ni som är där får svänga för mig också!

Hedvig skrev bra saker hon måste tänka på inför och under loppen. Jag härmar:

- vara lugn innan loppet och hålla mig borta från startområdet så länge det går för att minska stress.
- vara fokuserad hela loppet.
- rikta kroppen dit vi ska.
- säga nästa hinderkommando i god tid.
- inte ta det första hopploppet så allvarligt. Det är som vilket annat lopp som helst. Trots att jag bara har en uppflyttningspinne kvar till klass 2.
- Liksom Hedvig ska jag ha roligt! Det är ju därför vi sysslar med det här!

Håll en tumme eller två för mig och prinsen imorn!

också ska jag ju såklart gå banvandringen i tron att vi kan! se möjligheter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0