Vi återupplivar tubsockan

Då jag fick förfrågan av en nära vän om huruvida tubsockans vara eller inte vara kan vara av vikt, och hur man vet vilken strumptyp någon är tänkte jag försöka reda ut begreppet lite.

- Killen som kör svarta klassiska rakt igenom. Han har bara svarta i byrålådan för varför skulle han köpa något annat?

- Killen som har lite blandat. Han föredrar de kraftigare vita när han jobbar och tränar, han kan liva upp det med lite färg emellanåt, men vet att när det kommer till uppklätt och fest, då är det svart som gäller! Den här killen är också godkänd!

- Killen som bara tar på de svarta på nyårsafton och sitt eget bröllop. Nja säger jag där..

- Killen som alltid har vita tubsockar. De är ju så sköna! Att det inte alls passar sig till svarta byxor på nyårsafton, det har han inte en tanke på! Nej, nej, nej säger jag.

- Killen som tar på sig det som råkar finnas till hands. Är de otvättade? Det går en dag till. Är det hål i dem? Det syns inte om man har skor. Är de gråa? De fyller fortfarande sin funktion. Ta bort den här killen från min åsyn! Hans mamma borde skämmas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0