Vi återupplivar ett raggningstips

Hundtricket

Jag tänkte dela med mig av ett raggningstips som borde stå mig varmt om hjärtat. Hundtricket.

Man tar sina jyckar, ger sig ut på en promenad. Vips! Det kryllar av folk som kommer fram och vill hälsa på hundarna. Alla är ruskigt heta och potentiella blivande män och fruar! Eller?

Jag tror att antalet gånger jag kommit i kontakt med motsatta könet under en hundpromenad som singel kan räknas till..hm... en. En kille med en ridgeback råkade korsa min väg och våra hundar fick leka lite ihop. Han var inte dunderful och vi pratade lite. Har aldrig stött på människan igen efter det.

Jag har några funderingar på vad detta kan bero på.

- Jag är tjej och heterosexuell. Hundtricket funkar nog överlag bättre för heterosexuella killar då hundar verkar tilltala tjejer mer överlag.

- Jag har inga tuffa, coola eller söta hundar. En collie liksom, hur nördigt är inte det?

- Jag sitter inte på en bänk med jyckarna i koppel och vinkar sött åt de som går förbi. Jag går i rask takt.

- Jag har promenadvänliga kläder och skor. Kraftiga skor som inte läcker in vatten, regntät jacka, mössa, vantar, halsduk, träningsbyxor. Jag skulle inte ragga på mig själv om jag mötte mig i skogen i dessa kläder. Inte en chans!

Jag underkänner härmed hundtricket som potentiellt raggningsalernativ. Är du kille kan du dock överväga att testa. Speciellt om du skaffar en hund som väcker uppmärksamhet och utmanar din manlighet. En man som kan se manlig ut med en liten knähund vid kopplet, han är manlig på riktigt.

PS. Istället väljer jag att bli tillsammans med en kille som är hundallergiker. Varför göra det enkelt för sig när man inte måste? =)

Kommentarer
Postat av: Maria Fransson

Haha, vill du se min lille vän? Så sa en kille som jag träffa på internet när vi webcama. Min reaktion; Öh näe! Det beror på vad du menar! Fram kom hans lille vän, en minihund, haha!

2010-06-10 @ 23:01:59
URL: http://lillnorrtan.blogg.se/
Postat av: Karin

haha bra Ida, bra!

2010-06-11 @ 15:58:40
URL: http://kavitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0