Det är verkligen vinter i år

Det är kallt. Jag är inte direkt ensam om att konstatera det. Försöker verkligen att inte gnälla, för jag vet att jag skulle gnälla lika mycket om det var varmt och slask och blask. Men kanske är det så att man strävar efter ett mellanting? Svensk som man är, boendes i det lilla landet lagom söker vi snö och 3 minusgrader. Så där härligt lagom och bäst.



ingen kan beskylla naturen för att inte göra det bästa av situationen..

Helst av allt vill jag nog ha vår för det mesta. Inte för kallt, inte mygg och flugor, inte mörkt. Våren tror jag är den bästa av årstider. Allt spricker upp och vi får ett hopp om att det ännu en gång kommer en ljus period.

Skulle vi uppskatta våren och allt det fina utan den tråkiga hösten och den kalla vintern? Skulle en ständig vår verkligen göra oss lyckligare? Är det inte kontrasterna som är det vackra och det specialla med att bo här? Fyra årstider, med mer eller mindre charm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0