Agilityträning

Efter en trevlig fika på stan med Memo, Malin, Julia, Maria och Kristin åkte jag hem och sov en liten stund. Det var skönt! Hedvig hade ringt innan och frågat om vi skulle åka till hundungdom och träna agility. Ja, visst!

Där ute finns hindrena inomhus på vintern. Det är ganska trångt och många träpelare i lokalen. Men bättre än utomhus! Vi satte ut ett litet U med två raksträckor. En lite trixig slalomingång och raksträcksträning.

Det var lite halt på mattan men Kezo gick ändå ganska bra med tanke på förutsättningarna. Kan inte säga att det blev tokseriös träning, men han fick jobba framåt och suga på hinder och gick helt ok! Fick skäll av Anna under julen för att jag vrider mig mot honom när han ska springa framåt så nu tänkte jag på att räta upp kroppen och jag tyckte det hjälpte! Han drog framåt riktigt bra idag!

Ett litet pass blev det men det var skönt att komma iväg och göra något med jycken. All träning är bättre än ingen träning!

Man ser när man tittar på kort att jag riktar kroppen mot honom, vilket ju borde förstärka hans dragningskraft mot mig.. ibland tänker man inte på hur man ser ut. Nyttigt att titta på varann!


Kommentarer
Postat av: Erika och Juni

Snyggt!

2010-01-25 @ 01:11:20
Postat av: Anna

:)

2010-01-26 @ 19:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0