Ringrosten trotsar vi

Ikväll har vi tränat agility i ridhuset igen. Det var länge sen sist på grund av sjukdom och dåligt väder. Men nu var vi på plats igen!

En dubbelbox med bara hinder körde vi först. Han lyssnade fint och tog svängorna som jag ville. Jaakkosvängen tog vi ett par gånger och det var svårt och blev fel i början. Mot slutet gjorde vi den igen och den här gången gick det mycket bättre!

På övningen med kontaktfält gick han fint! Tog kontaktfälten ruskigt bra idag! Ett par bakombyten gjorde vi också och där är han verkligen helt fantastiskt mycket bättre nu för tiden än när han var yngre. Lätt att glömma sånt, men jösses vad det hänt saker sen vi var små. Jag och Kezo.

Slalomet körde vi på 12 pinnar idag. Jag sprang före och försökte vara tyst så han skulle jobba själv utan att bryta fast jag låg framför. Det gick också väldigt bra! Nästa mål är ju att han ska ta det före mig. Det kommer bli svårare!

Överlag kändes det väldigt bra idag trots att vi haft ett uppehåll. Han lyssnade fint och kändes fokuserad trots att han var sjukt peppad. Farten måste vi jobba på. Som alltid. Men han hade ett bra driv framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0