Don före dan före.. dopparedagen?

Bara jag som får lustiga assosiationer till namnet på dagen vi i alla andra situationer kallar julafton?

Snart är den här i alla fall. Den där dagen då vi tydligen ska doppa. Jag jobbar hela vägen in i kaklet och har alltså näst sista dagen idag. Sen är det långledighet på hela tre dagar innan det är dags att sätta sina fötter på jobbet igen. Bästa dagen för juafton rent ledighetsmässigt är onsdag. I år är det en fredag.

Jag är kvar i Linköping för första gången i år. Ska fira med Adde hos hans släkt. Nya släkter är alltid lite läskiga. Ingen har samma traditioner men alla tar sina traditioner som självklarheter. Det är ju traditioner liksom! I vilket fall är alla julklappar, utom en, inköpta. Ska bekläda dem med papper och snöre bara så är jag redo. Sen borde jag tvätta, städa, handla, plocka ögonbryn, raka benen och betala räkningar också. Men hey! Det är ju två dagar kvar!

 

årets julklänning!


Kommentarer
Postat av: Anna

haha, vad lustigt! Har kollat på den klänningen många gånger och tänkt, -Det där är en Ida klänning! Så har du gått och köpt dig en sån! :) lustigt lustigt!

2010-12-22 @ 11:00:47
Postat av: Linda

Åhh vilken fin klännig, du kommer va supersnygg!

2010-12-22 @ 18:10:49
URL: http://lindafrodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0