Dags för nya glajjor

Idag var jag hos optikern för syntest. Har haft ont i huvudet vid datasittande och tänkte det kanske kunde vara så att åldern tar ut sin rätt och försämrar min syn. Så var också fallet visade det sig efter att ha sagt: sämre, ettan var bättre, det var ungefär lika, nu blev det bättre. Typ hundra gånger i ett syntest som känns sjukt omodernt? Borde man inte kunna kolla synen på ett smidigare sätt i dagens teknologiska samhälle??

I vilket fall har jag nu fått hem lite olika bågar som alla kostar mer än mycket. Att jag dessutom måste köpa världens dyraste glas för att inte få flaskbottnar känns rätt kul också!

Men just det, bågarna. Jag tycker det är sjukt svårt att välja bågar. Tanten som hjälpte mig att välja var rätt bra och gallrade bort typer som inte passade min ansiktsform. Vilket var många. Mitt ansikte är typ inte gjort för glasögon. Men fick hem fyra par som känns helt ok. Men känns som jag aldrig kommer kunna välja. Borde helt klart vara slipade glas i testglasögonen också. Så att man ser något liksom. Kanske fotar jag lite så att ni som ser något får vara med och välja. Återkommer om det. Men snart ska jag jobba årets sista jobbdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0