Man måste ju älska att pendla till Tranås

Jag ska jobba idag. På förskolan i Tranås. Det ska bli jättekul! Jobbar 7.30-11.45. En bra tid en valborgsmässoafton för man är hemma tidigt. Trodde jag ja.

I Tranås går tågen 1 gång/ timme. NÄSTAN alla timmar. Dock går inget tåg 12.45 vilket betyder att jag måste vänta i Tranås till 13.45 innan jag kan åka hem.

Ja, det är bara 2 timmar och ja, självklart är det värt det. Men varför kan inte tågen gå varje timme? Kan ju knappast bara vara jag som tycker att 12.45 vore en typiskt bra tid att åka hem på?

idag kommer jag vara hemma klockan 15. Bara drygt tre timmar efter jag slutar. Ha förströstan kära vänner! Jag är redo för er inom kort ändå! Ikväll ska vi sparka in våren rätt in i kaklet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0