Agilityhelg

Idag har jag varit på agilitytävling ute på LBK. Inofficiell som uppvärmning inför morgondagens officiella i Söderköping. En hoppklass och en agilityklass körde jag med Kezo.

Hur gick det då?

Agilityklassen missade vi ett kontaktfält så jag valde att ta om det hindret och därmed diska ut mig. Kontaktfält är alltid sånt som krånglar med för lite träning så det var inte oväntat. I övrigt ett lopp med härlig fart och motor!

Hoppklassen gick inte riktigt som jag planerat i vissa byten och på ett ställe hann jag inte riktigt med ett framförbyte vilket resulterade i en rivning av hindret. Trots detta hade vi largeklassens snabbaste tid! Känns sjukt kul för det var hundar med som alltid tidigare slagit oss tidsmässigt och även om inte de gjorde perfekta lopp idag så gjorde ju inte vi det heller. Springandet i rydsskogen verkar ge resultat på banan?

Hoppklassen resulterade i en fjärdeplats och jag är nöjd med dagen. Det viktigaste var att åka hem med bra känsla i kroppen inför imorn och det gjorde jag. Nu ska jag bara ladda om och tänka att vi KAN. Jag måste banvandra imorgon med vetskapen att jag och Kezo när vi jobbar tillsammans faktiskt har fart och hindersäkerhet så det räcker till en pinne i hoppklass 1. Med fel inställning går det aldrig. Jag måste tänka: rätt, snabbt och roligt!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Jag såg att du är med och tävlar i bloggtävlingen "say it". Kul! Undrar en sak angående din kommentar..dök den upp på en gång, eller måste den godkännas av någon innan den dyker upp (och därför tar det en tid innan den dyker upp)? Jag har försökt att skriva en kommentar, men den dyker liksom inte upp.



Hälsningar Lina

2010-04-25 @ 08:46:10
URL: http://lmve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0