Sensationellt eller bara precis som vanligt?

Av någon anledning låg jag och funderade över reklam när jag höll på att vakna till liv imorse. Jag funderade över allt det sensationella de påstår sig kunna erbjuda och hur sensationellt det egentligen är.

Ta till exempel en deodorant som gått rätt frekvent ett tag nu som sägs kunna läka skador som uppstår efter rakning i armhålan då vi stackare sliter sönder hela vårt skinn (hallå, är det inte nya rakhyvlar vi behöver då?).

I vilket fall påstås det att denna deodorant kommer läka dina armhålor på, vänta nu..., ja, BARA sju dagar!! Först tänker jag att wow, coolt. Sen tänker jag efter. Inser att min kropp skulle klara den läkningen helt på egen hand, troligen på kortare tid. Jag skulle nog vara mer orolig över min egen läkningsförmåga än på min deodorant om jag gick runt med småsår under armarna som inte läkte på en hel vecka.

All mascarareklam ska vi inte tala om. Den borde förbjudas enligt lag.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag gillar den med bakteriedödande tvättmedel. Tvättmedel som dödar ALLA livsfarliga bakterier som hotar dig och din familj VARJE dag om du inte använder det här medlet. Bara, HALLÅ!!! Den största risken med bakterier är resistenta bakterier och de gynnas ju bara av såna här medel... Och ärligt, hur många blir sjuka av kläderna? Tror dagis och skola är lite mer skyldiga till smittspridning faktiskt...

2011-03-17 @ 08:46:00
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Hedvig

Samma fast annorlunda: En kompis hade fått zonterapi när han var förkyld. Han var helt exalterad och sa att det funkade så bra, han hade blivit helt frisk på en vecka... himlar med ögonen

2011-03-17 @ 08:47:14
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0