Kluriga svängar och ja, det går ju!

Idag var vi iväg på ridhusträning. Jag sa ju häromdagen att jag skulle göra jaakko. Det gjorde jag! Den ena kombinationen hade ett ställe där jaakko passade perfekt och det gick verkligen kanon! När vi tar svängen mitt i en bana och är i fart och jag inte står stilla och väntar in utan glider in i position i farten så hoppar han gladeligen över hindret fast jag vänder ryggen till det. Det kändes bra!

Andra saker vi gjorde idag var runt, som också gick fint, framförbyten som vi fick till riktigt tajt, tråckling och ett par lite luriga slalomingångar. De måste vi träna mer på. Han ska kunna leta reda på dem själv fast jag inte följer med hela vägen fram. Det kan han inte jättebra idag. Det han däremot kan är att ta hela slalom fast jag springer före och förbi slalomet. Det är bra!

Det kändes bra att köra igenom ett par kombinationer med luriga svängar idag efter några veckor med fartträning på lättare övningar. Vi behöver fortfarande fartträning men att känna på svårigheter mellan varven är ett måste om vi ska hålla oss på topp!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Det såg riktigt fint ut för er idag! Tack så mycket för filmningen!

2011-03-20 @ 22:06:10
URL: http://www.nifesoj.se
Postat av: Hedvig

Härligt :D

Det ger ju massor att ni har hållit igång hela vintern, ni kommer vara i toppform i sommar :D

2011-03-20 @ 22:16:41
URL: http://trolleboll.com
Postat av: mamma

Jag fattade inte allt. Så´n knepig ordlista fanns kanske inte på min tid. Eller så missade jag den. Det lät mycket imponerande i alla fall. Kul!

2011-03-22 @ 18:49:13
URL: http://stallfurulund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0