19404 steg för Ida, 19404 steg för arbetslaget

Ja, så många steg har jag gått än så länge idag. Sen jag fått på mig kläder imorse. Då stegräknaren ska vidare till nästa jobbarkompis imorn valde jag att inte klämma fast den på mina gamla urtvättade underkläder.

Jag är ganska nöjd. Speciellt med tanke på att Susanne som gick igår hade 17 000. hehe. Vi tävlar förvisso tillsammans, mot andra arbetslag, men man blir ju ändå lite sporrad att vara lite bättre än de andra. Efter kvällsrundan med Kezo är jag uppe i över 20 000.

Mina steg är fördelade på dessa övningar:

- Morgonpromenad

- Cykelrunda till jobbet (ger väldigt lite steg per kilometer men alltid något)

- Vanlig dag på jobbet där jag rör mig ganska mycket för det mesta.

- Promenad 20 minuter på rasten på jobbet.

- Cykelrunda hem från jobbet.

- Rastrunda med Kezo.

- Långpromenad 1½ timme med Kezo och Julia.

- Upp för trappor, ner för trappor, bort till köket, tillbaka till soffan etc. etc.

Min långpromenad gav nästan 10 000 steg bara den. Det betyder att min vanliga arbetsdag med rastrundor ger ungefär 10 000 steg. 10 000 steg är vad vi borde gå ungefär på en dag. Har man alltså ett jobb dit man tar bilen och där man sitter still större delen av dagen. Då är det inte självklart att man kommer upp i sina 10 000 steg om man sedan heller inte går någon promenad eller tränar något hemma på kvällen. Tänkvärt.

Nästa gång det är min tur att ha stegräknare måste jag slå mitt eget antal! Klarar jag 25 000 tro?

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag hade väl 28 000 som max i somras, men då gick jag ju en del. Det går säkert att slå om man går mycket på både jobbet och hemma, men det är rätt många steg :)

2011-03-22 @ 22:35:50
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0