Ibland sitter det bara

Var på agilityträning i ridhuset ikväll. Två lite längre övningar med mycket handling och mycket byten. Lite kontaktfält, ett slalom och lite tunnlar.

Idag lyckades jag och Kezo verkligen med vårt samarbete. Jag visade rätt, han gjorde som han skulle och allt bara flöt. Sånt där flyt som gör att jag minns varför agility är så kul! Jag var glad och jag peppade och jag sprang. När jag är på det humöret hjälper jag verkligen Kezo att känna sig duktig och vilja jobba lite till. Måste komma ihåg det.

Jag var i en grupp med nybörjare idag. Men som ändå kommit en bra bit på väg och kunde köra samma övningar. Det var kanonnyttigt för mig då jag genom att hjälpa dom när dom fick problem även kunde se hur jag själv skulle göra.

Nu ska jag fortsätta åt samma håll och satsa på tävlingen i Karlstad den 30 januari. Då har vi fyra starter i klass 2. Det ska bli kul!

 

Den finaste jycken!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att det går bra för er! Lycka till i Karlstad! :)

2011-01-16 @ 21:55:31
URL: http://sofran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0