Vuxna människor gillar rostig spik

Idag fick jag ett mess av Adde på jobbet. Vi hade visst glömt skriva fullmakt så att han kunde hämta ut en nyckel på Stångåstaden idag. De stänger fem. Jag slutar halv fem. Cyklar till jobbet. Nu när det är halt ute och min kondis är noll tar det ca 25 minuter för mig att cykla. Jag hade mitt körkort hemma.

Ni skulle sätt mig på cykeln från Malmslätt till Ryd. Snabb som vinden. Hem och hämta körkort. Till Stångåstaden för att hämta nycklarna. Jag svettades som en gris. Var röd i ansiktet och flåsade. Glasögonen immade. MEN, jag hann! Nu, sådär 3 timmar senare börjar pulsen hitta sitt normalläge igen.

Nu är vi med andra ord stolta innehavara av ett eget garage bara ett stenkast från lägenheten. Ett varmt garage där vi kan förvara en skruttig dammsugare och annat klart onödigt som vuxna människor har i sina garage. Jag ska nog ställa ut mina gamla pjäxor som saknar skidor och se om jag hittar nån gammal färgburk med färg som torkade in 1995. Rostiga spikar är bra med. Sen är jag nästan i klass med farfar.

Kommentarer
Postat av: Alex

Ja, vi måste ses snart nu!

Bokcirkeln kommer jag på, annars är du/ni välkomna hit på fredag, tänkte fira lite då :)

2011-02-02 @ 12:12:31
URL: http://anotherillusion.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0