Sinkar jag?

Det har ju som de flesta märkt blivit rätt varmt och gött nu. Vår liksom. Det som hänt då är att Kezo tycker det är rätt jobbigt varmt när vi tränar agility ute vilket vi gjorde igår och idag. Det sinkar farten.

Frågan är då. Sinkar jag farten i det stora hela också när jag tränar och han inte springer fort eller tränar jag honom att springa även fast det är varmt så han vänjer sig och då kommer speeda upp igen? Alltså. Ska jag låta bli att träna om han är varm och inte så snabb eller ska jag köra på? Han orkar ju ta hindren och verkar fortfarande tycka det är kul. Allt annat förutom fart får vi ju till rätt bra med lite övning..

PS. Han är absolut inte slö. Han saknar bara det där lilla extra trycket som jag jobbar på att få till..

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag skulle fortsätta köra, fast med måtta. Flåsar han massor så ta en paus, men han måste ju kuna springa även när temperaturen åker upp lite! Men ta det lite lugnt nu i början innan han vant sig vid värmen bara, så gör jag =)

2011-04-12 @ 13:32:07
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0