Jag tänker att.. vad gör det om hundra år?

När jag läser min egen blogg (jag gör det ibland för att jag tycker den är bra, är det udda?) inser jag att det är hund, springa och nån enstaka gång lite jobb.

Jag har inget liv kan ni då ana?

Frågan är då, vad är ett liv? Enligt vår handledare på jobbet idag. Han som ska få oss att jobba tillsammans som ett team. Typ. Enligt honom finns det två saker i livet vi måste göra.

1. Välja

2. Dö

Det där med att dö tänkte jag vänta med. Så då väljer jag istället att glida med livet och göra det jag känner för. För tillfället är det vår och fint väder. Agilitysäsongen har dragit igång och jag är sugen på att komma i form. Så då tränar jag agility och springer i spåret. När jag inte jobbar.

Jag träffar mina vänner. Alldeles för sällan för tillfället men jag träffar dom. Dricker ett glas vin och funderar om saker som har med jobb, livet och kärleken att göra. Jag ska bli bättre på det. Göra det oftare. Men i övrigt är jag inte helt missnöjd med det jag kallar mitt liv. Jag har en underbar sambo, underbara vänner och en underbar hund. Ett jobb jag trivs med även om jag får gråa hår vissa dagar. Vad mer kan jag önska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0