Hoppteknikens första dag

Igår var den första dagen av två på hoppteknikkursen för Eva-Marie. Mycket nyttigt var det!

Kezo är rätt bra på att trycka ihop sig när han hoppar. Nästan för bra då han bromsar sig fast han inte behöver på en raksträcka. Länga ut och rulla på. Han måste känna sig avslappnad och säker på att det här med att hoppa, det är han bra på! Ju fler språng han fick ta desto mer flyt fick han och ett par övningar som passar honom har jag fått med mig hem så att jag kan fortsätta träningen på hemmaplan.

Dagens andra träningspass filmades. Då hade Kezo börjat hoppa lite bättre och behövde bara bromsa upp sig lite ett par gånger.

 

Jag tycker det ser väldigt fint ut och framförallt är jag så glad över att han rätar upp sig och tittar framåt över hindrena när han hoppar. Det är en stor förbättring som gör mig extra glad!

 

Idag ska vi iväg och köra bana på 30 hinder som ska delas upp i fem olika kombinationer och mot slutet köras hel om vi känner att vi orkar. Ska bli kul att se vad vi får för dom idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0