Dagens bra och dagens dåliga

Jobbat idag på förskolan. Gick upp halv fem vilket gick bättre än förväntat. Såg fram emot att jobba och då är det ju alltid lättare! Kom i säng 23 igår vilket är tidigare än på länge och det underlättade ju säkert det med!

Det var kul att jobba dessutom! Barnen var jättemysiga idag och på bra humör. En våreffekt kanske?

En mindre bra sak hände dock. En pojke kräktes under min uppsikt så jag fick sanera både honom och mattan han kräktes på. Fick dessutom sitta med honom i knät medan vi väntade in hans mamma. Självklart ingår det i jobbet och är smällar man får ta, men vore så typiskt onödigt att bli sjuk nu. Ska ju jobba igen imorn och har en del plugg denna veckan. Vitpepparkorn har intagits så nu håller jag tummarna!

När jag kom hem var vädret så fint och jag tänkte att jag var tvungen att passa på medan jag kände mig pigg så jag tog en springrunda i rydsskogen. Vet ni vad? Jag klarade femman idag!! Tog det rätt så lugnt men kändes förvånansvärt bra i benen! Nu gäller det att hålla i det här!

Kommentarer
Postat av: simone

Vad häärligt med en springrunda :D

2010-04-19 @ 19:59:35
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0