Igår var en sån där bra dag

Möte med rektorn på förskolan jag ska börja jobba på. Känner mig vuxen och det är lite skrämmande. Betalda semesterdagar, pengar för träning, möten och jobbmail. Ja, allt detta har jag ju haft när jag var anställd på Granngården. Men det var längesedan och känns sjukt avlägset! Den 14 juni börjar jag jobba! Nu är jag Linköpingsbo på riktigt!

Planerna för kvällen var sedan grill. Vädret höll inte med och regnade. Istället handlade jag och Maria precis under kundklubbskvällen då varenda människa i hela Ryd bara MÅSTE ha två stora chokladkakor för 20 kr! Kön hade ingen ände.

Hemma hos mig igen lagade vi mat och åt den tillsammans. En öl slank ner och vi hade trevligt. Ett sms från Alexandra och vips var vi tre som åt bullar, drack te och tittade på alla värdelösa bidrag på eurovsion.

Eftersom min karaktär vissa dagar är sämre än sämst gjorde vi popcorn och fullkomlig tryckte i oss. Snabbast är bäst tänkte jag. Jag äter inte ens popcorn egentligen.

Idag ska vi till campushallen! Bort med överflödet!




Jag tänkte göra fisksoppa ikväll. På riktigt äter man fisk, nyfångad och klar så här. Men inte alla dagar man åker iväg med Linnea och fiskar. Så idag blir det nog Hemköp och tillagande hemma.


Kommentarer
Postat av: Sandra-TvillingMamma

Jag tycker det verkar jättejobbigt & krångligt :/

2010-05-28 @ 18:21:39
URL: http://sunkiissed.blogg.se/
Postat av: Nea

Fan vad jag ser huslig ut... =) Men gott va de!

2010-06-05 @ 17:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0