Agilityträning med slalomfokus

Innan agilitykursen som jag höll tillsammans med Johanna R i torsdags passade vi på att träna lite. Sofia kom upp med Stacy och Zeke också och hade med sig en slalomkombination där slalom skulle tas 4 ggr från olika håll och vinklar.

Övningen tröttade verkligen ut men gjorde mig glad då jag insåg att Kezo verkligen har säkra slalomingångar och kan hålla slalom fast jag byter framför medan han kör. Dock får jag inte dra ifrån för mycket än. Men med tanke på hur långt vi kommit på ganska kort tid är jag kalasnöjd! Det var inte länge sen jag stöttade genom hela, bara för att jag trodde att det krävdes. Nu är han väldigt självständig och jobbar fint genom hela slalom. Lite mer fart skulle inte skada, men man kan inte få allt.

Kursen gick bra den också. Bakombyten och framförbyten stod på schemat och den här gången fick kursarna verkligen jobba, vilket de gjorde med bravur! Så duktiga kursare vi har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0