Sol, sol jättesköna sol!

Var det igår. Idag är det snö igen. Jag undrar. But why?? Jag accepterade snön i februari. Då är det liksom vinter. Men i slutet på mars är det inte vinter längre.

Det har varit vinter i 5 månader. Nästan halva året. Jag vill påstå att det är för länge. Orken försvinner när vi inte får hopp om vår. Våren är den bästa årstiden på hela året. Allt känns lättare då. Solen skiner, fåglarna kvittrar, det är inte längre mörkt, kallt och halt. Fortsätter det så här blir det ingen vår att tala om.

Så nu till frågan. Vilket land bör man flytta till för bättre utsikter? Jag behöver inte ha sommar året om, men mer värme än kyla. Vore bra om det fanns lite svenska skolor/förskolor för mig att jobba på. En dator är väl en dator oavsett var man bor kan tänkas?


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Kanarieöarna vetja! Där pratar dom väl svenska redan :P

2011-03-18 @ 10:09:34
URL: http://trolleboll.com
Postat av: Annie

Fuengirola, utanför Málaga. Där finns en svensk skola och ett bageri som säljer "svenska kanelbullar" ;)

2011-03-19 @ 11:12:24
URL: http://klanto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0