Eftersom jag ändå hänger här..

Adde drog iväg en sväng ikväll och jag tänkte att eftersom jag har sovmorgon så kan jag och Kezo ta lite kvällshäng och inte gå och lägga oss skittidigt som alltid annars. Snackade med bror på chatten vilket var riktigt kul! han bor ju i Nebraska och det är svårt att ta sig dit för en fika liksom.

Sen pratade jag en snabbis med Josefin (inte syster utan Josefin med Era och Azlan) också och fick ett par länkar med övningar vi tänkte skulle passa bra på söndag. Övningarna innehöll Jaakkosar. Svängarna jag älskade i somras men som jag nu inte får till riktigt. Tittade och tittade och tittade på filmerna och sen kopplade jag Kezo och gick till fotbollsplanen en bit bort. Där finns en trasig bänk som i princip är som ett hinder. Där tränade vi Jaakko, runt och Jaakko igen. I djup, tung snö och lite halvmörker men vad tusan. Vi hade kul och lite lärde vi oss nog. Som att runt inte borde vara några problem att lära sig. Som att jakkon såklart funkar, om vi bara tränar på den på rätt sätt! Så i det ljusa ridhuset med riktiga hinder ska vi göra det på söndag, träna jaakko på riktigt!

Det är kul att jag verkligen fått igång agilitysuget igen! Kanske är det mina valpplaner som gör att jag vill lära mig själv lika mycket som jag vill lära Kezo. Bättre att jag fortsätter göra nybörjarmisstag på honom, som är van! Så att jag vet mer när hund nummer 2 kommer in i bilden. Då får jag massa nya nybörjarsaker att lära mig såklart då ingen hund är den andra lik. Men jag vet förhoppningsvis hur man gör en jaakko. =)

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Haha, det kallas jag en sann entusiast :D

2011-03-19 @ 12:53:54
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0