Agility

Dagens agilitypass bestod i hel agilitybana + hoppklassövning. Banan skulle vara klass 1 men var bra mycket svårare än en vanlig klass ett. Övningen var ett vanligt S med hopp, långhopp, platt tunnel, slalom och däck.

Dessvärre blev det lite kommunikationsmiss i gruppen idag så vi var för många hundar på för kort tid när vi skulle köra bana men det här gick bra respektive mindre bra idag:

- Hindersug. Sjukt bra på hoppklassbanan! Jag kunde vara långt ifrån och han drog på hindren i väldig fart! I banan var jag lite stressad tyvärr men han gjorde vad han skulle trots att jag var lite virrig.

- Slalom. Väldigt fina slalomingångar när jag gjorde vad jag skulle. Jag kunde dessutom springa ifrån fint och göra framförbyte medan han var igång.

- Kontaktfält. Var tyvärr lite stressad när vi körde den banan så gav honom inte någon rättvis chans vilket resulterade i slarv.

Överlag är jag väldigt nöjd! Han springer grabben! På tisdag ska vi köra bana med några andra ekipage i ridhuset vilket känns skönt då just banan blev lite haffsig idag. I april är det tävling igen. Då ska vi vara i toppform!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Slalomet var ju jättefint nere på agiltybanan (såg inte på övningen)! Och kul att ni kommer på tisdag! Vi får se till att bli bättre på att klocka. Och att säga åt de som kör för länge. Var ska ni tävla i april?

2011-03-06 @ 20:37:46
URL: http://www.nifesoj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0