Råd för bättring

Pratade med lillasyster igår om att må dåligt av stress. Även om den allra värsta downperioden verkar vara över för den här gången har jag fortfarande ganska tydliga tecken på stress. Jag fick en liten bunt med råd som är ganska lätta att följa för att må bättre och de är väl egentligen rätt glasklara, men när man är nere i träsket och harvar är den enda tanken man kan tänka att man vill sova.. Så därför printar jag ner dem här, så jag kan återvända och påminna mig själv:

1. Det begärs inte mer av dig bara för att du är tjej och nyutexad. Det som begärs är att man gör sitt bästa den tid man jobbar.

2. Ta därför inte med jobb hem. Skriv upp allt du jobbar utöver, som övertid, så att det syns. Alternativt gör inte jobbet.

3. Var aktiv på fritiden så att du inte får tid att tänka på jobbet. Var social och gör roliga grejer.

4. Läs, då kommer du in i en annan värld och kan koppla bort jobbet.

5. Prata med folk du jobbar med och berätta hur du känner.

Det ni gärna får hjälpa till med är det där med roliga saker. Nu, mina älskade vänner, är det snart dags att leka tycker jag! Tack kära syster för att du tar dig tid!

Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, leka måste vi helt klart göra! Det tror jag vi alla mår bra av... Kram

2011-01-19 @ 21:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0