Kursstart, helg och kurs igen

I torsdags startade agilitykursen som jag är hjälpinstruktör på tillsammans med Hedvig, Johanna och Johanna. Hedvig och jag hade första träffen och sen blir det varannan torsdag framöver.

En salig blandning av raser var det och alla ekipage hade den gemensamma nämnaren att de var jätteduktiga! Kul med en nybörjarkurs där alla verkar få till det redan dag ett!

Ett par varv på en klass 1 hoppbana hann vi springa själva innan kursen startade och den glada nyheten där var att det kändes fort och såg ut att gå fort på håll enligt Hedvig. Jag fick springa på för att hinna med och Kezo jobbade framåt! wohooo!!

Eftersom agilityn känns så kul just nu är det extra roligt att jag fick en plats i en hoppteknikkurs till helgen. Imorn bär det av för dag ett och det ska bli kalaskul!

Nu inväntar jag en vegetarisk pizza och ska ta helg med Adde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0