Kezo motionerar del 1

Målet "få-kezo-att-springa-fortare" har pågått ett tag. Idag tog jag steget lite längre och använde min nya vän Run Keeper för att börja mäta hur långt och hur fort han springer när vi cyklar. Tanken är att lättare kunna se att han utvecklas och blir snabbare.

Dagens resultat blev:

4,16 km
23 minuter
5,32 min/km

Lite långsammar än när jag cyklar till jobbet alltså men då börjar vi med en långsam uppvärmning och en långsam nedvarvning när Kezo springer bredvid vilket ju drar ner slutresultatet något.

När vi kör i spåret (vill inte låta honom galoppera fort på asfalt för mycket) varvar vi mellan snabb galopp - långsammare galopp - snabb trav. Än så länge inte så många och långa sträckor med riktigt snabb galopp men det ska sakta men säkert öka.

Han kändes fin idag. Ett par gånger tryckte han i riktigt ordentligt med bakkärran så att han fick det där trycket han sällan har, men som jag strävar efter. När vi gick av oss en liten vända på hemmaplan sen var han fortfarande pigg och framåt så helt utmattad blev han inte!

Full fart vid ett annat tillfälle med Juni


Kommentarer
Postat av: n00bis

Naaaaw så fina dom verkar vara <3 Vad är det för raser?

2011-04-13 @ 21:21:49
URL: http://overviktig.blogspot.com/
Postat av: Ida

Den långhåriga är en collie och den bruna är en Nova scotia dock tolling retriver (som inte är min)

2011-04-14 @ 07:41:17
URL: http://cronebäck.se
Postat av: Hedvig

Heja Kezo!!!

2011-04-14 @ 08:46:59
URL: http://trolleboll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0