Genrep och framtidsplaner

Idag åkte jag ut till LBK för att träna agility med Hedvig och Sofia inför helgens tävlingar. Vi hade ganska kort om tid då det var kurs idag så en kortare kombination sattes upp. Ett annat gäng var redan på plats och hade också satt upp en kombination så det blev dubbelt upp!

Den här satte jag upp:



Threadle - gick helt ok men kändes lite ringrostigt till en början. Men det finns där!

Runt - Satt inte alls lika bra som jag trodde. Jag måste trycka runt mycket själv för att han ska springa runt hindret. Mer fokus på att få in kommandot utan fysisk hjälp alltså!

Tajt sväng tillbaka - Valde att inte göra jaakko här utan drog tillbaka istället. när jag inte följde med hela vägen gick det riktigt bra att dra ner honom utan att svängen blev för vid.

Staket - Gick kalasbra!

Övning nummer två var fart, blinbyte och fart igen. Jag sprang som hejsan och Kezo hängde på. Säker på hinder och en bra genomkörare att bara få springa fort och trycka på!

En annan rolig sak med dagens träning var att Sofia körde med sin Stacy. En ung och lovande tik som, om allt går vägen och hon utvecklas bra, ska paras till vintern.. Jag blev inte mindre intresserad av att träffa henne! Fartig, kampglad och häftig på banan. Lugn och avslappnad utanför. Rätt ointresserad av omgivningen men inte rädd. En sån hund som jag vill ha alltså!

Det där med valp är inte helt avlägset nu alltså.. Stacy är en sheltie. Jag står också i kö hos en större uppfödare med fler bra tikar. Vi får se vad som händer men det är kul med en tik på nära håll där man får veta allt som händer =)


Kommentarer
Postat av: sofia

Kul att du gillar henne ;) Vi ses i Tranås!

2011-04-28 @ 22:02:57
URL: http://vovvarna.net
Postat av: Josefin

Åh, vad spännande med valpplaner!!!

2011-04-28 @ 22:26:39
URL: http://www.nifesoj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0