Hästen heter Branka

Igår var det ridning på kvällen. Galoppfattningar stod på schemat och det gick riktigt bra! Så bra att jag fick lite svårare övningar. Fick fatta vänster galopp från skritt i högervarv. Lyckades till och med riktigt bra! Det är helt galet kul! Så fort jag kliver ur bilen på stallplanen så rinner all stress bara av mig på studs. Det är så avkopplande att vara där att jag är glad när hästen jag rider inte ska gå nästa lektion. För då får jag stanna kvar och rykta.

Ikväll står tvätten i högar och väntar på sin tur in i maskinen. Det är tvättdag och jag kan inte säga att jag längtat. Men det måste göras! Jag sörjde alltså inte när Adde berättade att Hemköp sålde lösgodis för 29 pix idag. En rejäl laddning ska hålla mig flytande under kvällen!

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt Ida. Förvänd galopp. Inte illa. Jag är sjukskriven och ja, hästar är avkopplande. Perfekt när jobbet har varit för mycket och jag är hemma och ska få pulsen att gå ner.

Det är så roligt att du har tagit upp ridningen igen.

2010-10-27 @ 19:52:21
URL: http://stallfurulund.wordpress.com
Postat av: Annie

Åh vad härligt, nu längtar jag tillbaka till hästarna ännu mer!!!



Ja, godiset var väl det enda som var bra med kundkortskvällen...blir knäpp av allt folk :P

2010-10-27 @ 20:08:05
URL: http://klanto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0