En helt vanlig dag på jobbet

"Ida, du är sjuk!"
"Aj då, bäst jag lägger mig på soffan och vilar"
"Ja"
"Vad är det för fel på mig?"
"Du har ett hjärta i magen"

Ni förstår min oro här? Det kändes som att slutet var nära. Tack och lov fanns räddningen nära. Medicin intogs och jag blev frisk igen! För en kort stund. En ficklampa lyste mig i munnen och domen var ganska hård även denna gång. En groda i halsen. Vad nu då?

"Man tar bara en spade och gräver upp den, så här! Sen slänger vi den i vattnet! Se, där hoppar den iväg igen!"

Jag var skeptisk till det där med spaden. Men det gjorde inte alls ont. Tur att både jag och grodan klarade oss helskinnade ur det hela!

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha.. härliga ungar!! Jag har en annan go kommentar som Alva kläckte på bussen häromdagen!!

Vi körde förbi volvo där hennes farfar jobbar. Då säger hon högt och tydligt:

Kolla, det är ju farfars dagis!!

Hela bussen fick sig ett gott skratt.... :)

2010-11-05 @ 20:18:45
URL: http://sofran.blogg.se/
Postat av: mamma

Som sagt. Varför blir du inte krönikör? Ring radion, tidningar vad som helst. Eller är det för att jag är din mamma som jag tycker att du är bäst.

2010-11-05 @ 21:22:52
Postat av: Anna

Goa barn! :)

2010-11-05 @ 22:30:32
Postat av: Hedvig

Hahaha :) Tur att du överlevde :)

2010-11-06 @ 10:01:11
URL: http://trolleboll.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0