Då har vi i alla fall startat

Ja, första tävlingen för året är avklarad! Börjar med att säga grattis till Hedvig som var skadad och inte kunde tävla själv och som därför lånade ut Troll till uppfödaren under hopploppet. De vann och Troll är nu uppflyttad till klass två även i hoppklassen!

Kezo då? undrar ni nu. Ja, jag ska inte säga att jag är missnöjd, det är jag inte. Kände redan på banvandringen att det inte riktigt var en bana som passade Kezo, men man måste ju ändå gå ut med inställningen att man sätter den! Han hade en bra inställning, grabben, jobbade riktigt bra framåt och sög på de flesta hinder. Ett trassligt byte från min sida som gjorde att jag "tappade bort honom" inför ett hinder ledde till en vägran. Som alltid slutar jag jobba stenhårt när jag vet att jag ändå inte nollar vilket ledde till ännu en vägran vid en tunnel. Jag VET ju att han har dåligt hindersug vid tunnlar och måste visa noga där. Måste träna hindersug, helt klart. Främst på tunnlar!



Vi har ju klarat det förut, klart vi kommer göra det i år!

Även om vi inte nollade idag känner jag ändå att det finns där. När vi kommit igång ordentligt med träningen igen ska vi fixa den där sista pinnen i hoppklassen! Det ska vi! Fick beröm av en annan förare för att jag har en snabb långhårig collie, sånt känns ju alltid kul!

Kommentarer
Postat av: Erika och Juni

Hej hej!

Synd att det inte gick hela vägen idag! Men bättre lycka nästa gång. Ni är ju så himla duktiga!

Kram

2010-01-18 @ 00:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0