Vad hände med året?

Liksom Hedvig satte jag upp mål för året som komma skulle. Året var 2010 och det är på god väg att ta slut. Här har ni målen:

Så vad ska jag göra med året?

- Opponera på examensarbetet och få det godkänt och därmed få en lärarexamen.
- Bredda mig en extra termin för att därmed få behörighet att arbeta även i förskolan.
- Få ett jobb i skola eller förskola.
- Flytta.
- Träna och tävla Kezo i agility så att han kommer upp i hoppklass 2.
- Hålla Jonna igång så att hon fortsätter vara pigg och göra en seniorkontroll under hösten.
- Använda mitt träningskort på Friskis & Svettis som jag skaffade idag.
- Må bra!

Ja, ni ser. Det är stora förändringar på gång i mitt liv och jag ser verkligen fram emot att skaffa mig ett liv som vuxen. Det är nu det börjar..

Så.. Hur gick det?

- Vi fick till och med VG på examensarbetet och breddningen utfördes även den. Jag är numer examinerad lärare för förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare åldrar!

- Jag fick en tillsvidareanställning på en förskola utanför Linköping där jag trivs väldigt bra!

- Jag flyttade i september till en tvåa i Ryd.

- I våras kom jag och Kezo upp i klass 2 i hoppklass. Vårens första tävling till och med!

- Jonna blev sjuk och fick somna in i höstas.. Hon är oerhört saknad!

- Friskis och Svettis funkade. Ett tag. Jag får nog ge upp det där. Motion ute är nog mer min melodi.

- Överlag har jag mått som en bra! Som ni ser har större delen av mina mål uppfyllts och som ett plus i kanten har jag ju dessutom träffat en man. En man som jag verkligen trivs med och vill leva resten av mitt liv tillsammans med!

Ja, som sagt. Jag skulle vilja påstå att jag satte upp ganska realistiska mål. Att Jonna skulle bli sjuk kunde jag ju inte räkna med innan och att hålla henne igång fram till dess var det bästa jag kunde göra av situationen! Det där med Friskis och Svettis fick väl bli ett sista försök att inta gymet. Nu får jag släppa det och hitta nya sätt att hålla igång, sätt som passar mig och mitt liv! Nu återstår att fundera över vad jag vill med det här året. Det är ett svårare år att fundera över. Jag återkommer om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0