Börja rida igen?

Idag var jag och Anja på Heda ridskola och spanade. Fick veta att det nästa vecka drar igång en börja-om-grupp för oss som inte ridit på länge men en gång i tiden faktiskt visste att hästen sparkades där bak och bet i fram. Egentligen hade vi tänkt börja i vår, men nu blev vi sugna.

Har inventerat garderoben och detta fanns att tillgå:

- 1 styck hjälm som fortfarande ser ut som en hjälm.

- 1 par ridstövlar som knappt är använda och fortfarande går att dra igen över vaderna.

- 1 par ridbyxor som (förvånande nog) fortfarande passerar låren på väg upp till midjan.

Sen fanns det sporrar och strumpor och jackor och en massa skit som jag knappt fattar att jag sparat. Men bra var väl det. Det kostar att börja rida och skönt att slippa köpa allt nytt direkt. Vissa saker vill man ju byta ut vad det lider sen, men bra att ha nåt att börja med! Vi kör va?


 

Älskade Mira.. som är till salu igen. Jag har fått erbjudande om att köpa tillbaka. Men det går inte, ridskola får duga. Det gör sjukt ont i hjärtat att inte veta var hon tar vägen. Men jag måste tro att det kommer gå fint!

 


Kommentarer
Postat av: Annie

Vill oxåååååå!!! Heda är min gamla ridskola...vilka minnen :)

2010-08-19 @ 20:38:02
URL: http://klanto.blogspot.com
Postat av: Alex

Åh! Precis vad jag gått och funderat på senaste veckorna :P Fast för min del lär det isf bli Valla till våren, om jag nu kommer mig för!

2010-08-19 @ 20:46:43
URL: http://anotherillusion.blogg.se/index.html
Postat av: Anja

Det kommer bli så himla kul!!!

2010-08-19 @ 22:06:09
Postat av: M

såg annonsen på halvblodstoet så jag googlade hennes namn och hamnade här. Har du ägt hästen förut? Hade varit supersnällt om du berättar lite om henne då! :)

2010-09-06 @ 14:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0