Högskoleprovet

Idag skriver många stackars satar högskoleprovet. 8 timmars mardröm. Har själv skrivit det två gånger. Fråga mig inte varför jag skrev det gång två för jag fick bra redan första gången. Mycket vill ha mer kanske?

Båda gångerna var det i alla fall riktigt tufft. Tuffa texter i både engelska och svenska. Svåra ord i svenskan (tur att svenska är ett av mina bättre ämnen) och en matematikdel som heter duga.

Just matematikdelen var jag helt övertygad om att jag på många ställen fattat helt fel på då många delar kändes så lätta. Kartor, diagram, procent och sådant flöt på riktigt fint. Vilket övertygade en gammal "jag låg alltid näst sist i matteboken i klassen och det för att snor-Pär alltid var sjuk" om att hon med all säkerhet missuppfattat hela skiten. Döm om min förvåning när jag satte riktigt höga poäng på den biten. Jag hade inte fattat fel! Jag hade rätt!

Sammanlagt fick jag 1.1 och då medelpoängen det året var 0.95 så är jag ju lite mer än medelsmart. För högskolepoängen mäter sånt bra va? =) Andra gången fick jag typ samma så det var ju onödiga 8 timmar..

Kommentarer
Postat av: Freddie

You can call me mr 1.6!!

2010-04-10 @ 10:25:42
URL: http://fredwurst.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv; Klart du gör! Du står högt över dem på min lista!

2010-04-10 @ 14:33:01
URL: http://lillgurka.webblogg.se/
Postat av: Hedvig

Jag har skrivit hp sex (6!!) gånger! Och jag förbättrade varje gång utom gång nr 2. Sista gången skrev jag 2,0 så att skriva flera gånger lönar sig!

2010-04-10 @ 17:42:49
URL: http://trolleboll.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0